marți, 7 iulie 2009

Placintele cu dovlecei



De vreo cateva zile aveam prin frigider 3 dovlecei si nu stiam ce sa fac cu ei. Am gasit intr-o carte de bucate o reteta "gogosi din dovlecei", am analizat-o si mi-am propus s-o fac. Am modificat putin reteta, dar si titlul: nu am facut gogosi, mai degraba sunt niste clatite, dar mult mai groase asa ca le-am numit placintele.

Ingrediente:
  • 3 dovlecei
  • 2 oua
  • 200 ml lapte
  • 150 g zahar
  • 200 g faina
  • praf de copt
  • nucsoara
  • esenta de vanilie
  • sare
  • zahar pudra
  • unt sau ulei pentru prajit

Curatam dovleceii, ii dam pe razatoare si ii lasam la scurs 30 de minute. Daca mai este nevoie, dupa cele 30 de minute ii mai stoarcem putin cu mainile.

Batem cele 2 oua impreuna cu zaharul. Apoi le adaugam peste dovlecei.

Punem si laptele, dupa care ingrosam compozitia cu faina amestecata cu praful de copt (1 pliculet de praf de copt este suficient pentru 500 g faina, asadar noi trebuie sa folosim mai putin de jumatate). Adaugam si condimentele: putina sare, putina esenta de vanilie si un pic de praf de nucsoara (daca nu aveti in casa nucsoara, nu este nicio problema; reteta initiala era fara nucsoara). Lasam aluatul sa se odihneasca 10 minute.

Punem tigaia pe foc cu un cubulet de unt, iar cu ajutorul unui polonic rasturnam din compozitie. Cand se coc pe o parte le intoarcem. Repetam operatiunea pana se epuizeaza intreg aluatul.

Dupa ce se coc se pudreaza cu zahar.

Pot fi servite atat calde cat si reci.
Din ingredientele de mai sus au iesit 10 placintele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu