miercuri, 29 iulie 2009

Tort de clatite


Tortul de clatite a fost primul tort pe care l-am facut singura, inspiratia mi-a venit rasfoind blogul Teodorei. Dar asa cum ii sta bine unei gospodine care tine la mancarurile sale, mi-am pus amprenta pe reteta, modificand-o in mare parte.

Clatite:
  • 4 oua
  • 1 l lapte
  • esenta de rom
  • 2 plicuri zahar vanilinat
  • faina cat cuprinde
  • putin ulei
  • un praf de sare
Se bat albusurile spuma, se adauga un praf de sare, galbenusurile, laptele, esentele si faina. In functie de tigaia in care le coaceti, va vor iesi mai multe sau mai putine. Pentru acest tort trebuie sa aveti 15 clatite.


Umpluturi:
  • 250 ml frisca
  • 150 g caramele
  • 2 portocale
  • finetti
  • gem de prune
  • miere
  • ul pliculet mic ornament cacao pentru decor
Intr-o cratita se pun 50 ml frisca lichida si caramelele. Se amesteca pana cand acestea se topesc. Se curata portocala si se taie felii subtiri. Restul de frisca se bate.
Se aseaza prima clatita pe tava, se unge cu finetti, se adauga a doua clatita, se unge cu frisca, se aseaza feliile de portocala si se toarna din crema de caramele, se fixeaza a treia clatita, se unge cu gem de prune, iar urmatoarea clatita cu miere. Procedura se repeta pana se epuizeaza clatitele. Tortul se imbraca in frisca ramasa si se decoreaza cu caramel si/sau ornament cacao. Inainte de a-l servi trebuie sa stea la frigider cel putin 2 ore.
Cand l-am facut prima data, a aratat asa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu